سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده آسان از دستگاه اسکرابر دستی

اسکرابر اتوماتیک یک دستگاه نظافتی است که می تواند برای تمیز کردن سطوح کف به طور موثر، جایگزین سطل، تی و روش های سنتی شود. این دستگاه با افزایش سهولت نظافت در بسیاری از مراکز تجاری، صنعتی، مسکونی، هتل ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و… مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل طراحی در دو مدل می تواند نیاز های نظافتی این مراکز را رفع نماید. دستگاه اسکرابر دستی و خودرویی در مدل های باتری دار و کابلی در مدل های گسترده با حجم مخازن مختلفی، برس ها و پدهای مجزا و ابعاد متفاوت در دسترس می باشند. اما پس از خرید اسکرابر مناسب با محیط لازم است تا از نحوه استفاده دقیق از دستگاه و مراحل پیش و پس از نظافت با آن اطلاع حاصل نمود.

مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر دستی

دستگاه زمین شوی صنعتی یک وسیله ایده آل است که به دلیل برخورداری از ابعاد مناسب و مانورپذیری بالا به راحتی می تواند در مناطق باریک و کوچک، نظیر راه رو ها حرکت کرده و عملیات شستشو را انجام دهد. یکی از مزایای استفاده از زمین شوی دستی تنوع در منبع تغذیه آن است به گونه ای که در دو مدل کابلی و باتری دار طراحی شده و متناسب با بودجه، دسترسی یا عدم دسترسی به کابل برق در محیط مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر دستی می توان به هزینه پایین تر، نگهداری آسان، سبکی و مانورپذیری بالا، سادگی در کاربرد و… اشاره نمود. اگرچه در محیط های وسیع همواره استفاده از یک کفشوی خودروئی می تواند انتخاب منطقی تری باشد، اما آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است تناسب مدل دستگاه با وسعت محیط است.

چگونگی استفاده از کف شوی صنعتی

اگرچه استفاده از این دستگاه نظافتی بسیار ساده و کاربرپسندانه می باشد. اما به منظور بدست آوردن بیشترین کارایی و بهره بری لازم است تا برخی اقدامات در محیط و بر روی دستگاه انجام شود تا ضمن مراقبت و افزایش طول عمر دستگاه، عملیات نظافت و شستشو کف با سرعت بالا صورت پذیرد. این اقدامات به ترتیب عبارتند از:

مقدار مناسبی از ماده شوینده صنعتی را در مخزن مخلوط کنید. دستورالعمل های روی برچسب بطری را دقیقاً دنبال کنید. استفاده بیش از حد از محلول شوینده نه تنها کمکی به تمیزی سطح نکرده بلکه می تواند آسیب زننده نیز باشد. همچنین پیش از شروع فعالیت از سالم بودن تی مکش، شلنگ ها، برس و از خالی بودن مخزن آب کثیف و پر بودن مخزن آب تمیز اطمینان حاصل نمایید. برنامه های منظمی به منظور مراقبت از دستگاه اسکرابر دستی و خودرویی وجود دارد که با پیروی آنها می توان عمر مفید دستگاه را افزایش داد.

آماده سازی محیط پیش از شستشوی کف

هر مانعی را که ممکن است فرایند شستشو را مختل نماید از مسیر بردارید. داشتن یک ناحیه کاملاً باز ایده خوبی است زیرا به دستگاه اسکرابر دستی و یا سرنشین دار کمک می کند تا به آسانی حرکت کند. قبل از شروع به شستشو، توجه کنید که در صورت استفاده از برس دیسکی بر روی دستگاه، لازم است تا محیط پیش جاروب شده و از آلودگی های ریز و درشت پاکسازی شود. این درحالی است که در صورت استفاده از برس غلطکی در زمین شوی صنعتی دیگر نیازی به پیش جاروب نخواهد بود. بهتر است شستشو را از یک سمت آغاز کرده و به تدریج پیش ببرید.

شناسایی نوع آلودگی، جنس سطح و نوع ماده شوینده مورد استفاده بسیار مهم است. انواع مختلف پد و برس از نوع استاندارد مناسب برای بیشتر سطوح، مدل های سخت برای انجام شستشوی عمیق تر و مناسب برای سطوح زبر تا مدل های نرم مناسب برای لایه برداری ساده از سطوح حساس قابل استفاه است. همچنین به منظور جلوگیری از آسیب به دستگاه در صورت استفاده از ماده شوینده، از مواد سازگار با دستگاه استفاده نمایید. تولید کف بیش از اندازه توسط برخی مواد شوینده می تواند به دستگاه آسیب زند.