سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع باتری و نکات نگهداری صحیح باتری اسکرابر

اسکرابر صنعتی پرکاربرد ترین دستگاه نظافتی است که از نظر تامین انرژی به دو نوع کابلی و باتری دار تقسیم میشود. اسکرابر هایی که از باتری به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند، دارای قدرت مانور بالایی هستند اما این اسکرابر ها نیاز به بازبینی و نگهداری بیشتری نسبت به مدل های دیگر اسکرابر دارند. از انواع باتری برای اسکرابر دستی می توان به: کف شور اسیدی، سلید اسید اسکرابر، ژل اسکرابر اشاره کرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند، که بصورت مختصر در زیر آورده شده است.

ژل اسکرابر

در بین صفحات این نوع از ماده ژل استفاده می شود که منجر به کاهش هزینه ‌های نگهداری آن می شود. همانند سیلد اسید، به مراقب و نگهداری زیادی نیازی ندارد و با این حال از طول عمر بسیار طولانی‌ تری نسبت به بقیه مدل‌ ها برخوردار است.

 

اسیدی سربی

باتری ‌های اسیدی سربی 12 ولتی هستند و عملکردی مطمئن و سازگاری بالایی دارند. تنها لزوم این مدل، بررسی منظم میزان اسید باتری است. قیمت تمام شده این مدل نسبت به مدل‌ های دیگر پایین تر است.

 

سیلد اسید

در این مدل باتری چک کردن آب مقطر باتری حذف شده است، به همین دلیل خطر تماس دست کاربر با اسید، وجود ندارد. قیمت تمام شده این مدل نسبت به مدل ‌های دیگر بالاتر است.

طول عمر و نحوه نگهداری باتری

بیشتر کفشوی صنعتی می توانند بین 2 الی 4 ساعت مورد استفاده قرار بگیرند. عواملی مانند مقدار فشار و نوع سطح بر این زمان تاثیر می گذارند. سطوح سخت، انرژی بیشتری نسبت به سطوح نرم مصرف می کنند. برای بیشتر شدن طول عمر باتری، آنها را با شارژ کمتر از 50 درصد به شارژ متصل کنید.

اگر از باتری اسیدی استفاده میکنید، باید یک برنامه نظم و ثابت برای شارژ دستگاه داشته باشید تا طول عمر دستگاه شما کاهش پیدا نکند. پیش از هرگونه استفاده دستگاه باید به طور کامل شارژ شود. اغلب کاربران قبل از استفاده، چرخه شارژ را به طور کامل انجام نمی دهند. و موجب به سولفات شدن صفحات سربی باتری می شوند که به طور چشم گیری طول عمر محصول را کاهش می دهد.

در مدل های ژل و سلید اسید شارژ دقیقه ‌‌ای منجر به کاهش طول عمر محصول می شود.

مدت زمان نیاز برای شارژ با توجه به مدت زمان استفاده آن محاسبه می شود برای مثال اگر دو ساعت از کف شور استفاده کرده‌‌ اید، مدت زمان لازم برای شارژ 2 برابر زمان استفاده یعنی چهار ساعت است.

باتری اسکرابر ها طول عمری دارند و بعد از اتمام آن از بین میروند و بایستی تعویض شوند. عمر باتری به کیفیت ساخت، نحو شارژ و استفاده، چک کردن دوره ای و مراقبت از آن بستگی دارد.

طول عمر هر باتری مشخص است، رعایت اصول نگهداری صحیح باعث افزایش چشمگیر طول عمر محصول می شود. دمای محیطی برای نگهداری از اسکرابر الی 30 درجه می باشد و دو ماه یکبار حتما باید باتری به طور کامل شارژ شود.

بیش از پانزده دقیقه استفاده از اسکرابر در یک روز مستلزم شارژ کردن دستگاه است، این عمل عمر دستگاه را افزایش می دهد.