سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه دستگاه خوشبو کننده هوا برقی و دستگاه بخور

دستگاه خوشبوکننده هوا برقی چیست؟

در دستگاه خوشبو کننده هوا  برای انتشار رایحه در هوا از اسانس استفاده می شود و این دستگاه ها معمولا مورد پسند افرادی است که یا تنها زندگی می کنند و یا با افرادی زندگی می کنند که مانند خودشان مشکلی با بوی اسانس ها ندارند. شما می توانید از میان چهار نوع دستگاه عطر افشان برقی یکی را انتخاب کنید. آن چهار نوع عبارت اند از:  مافوق صوت، افشانه ­ای، گرمایی و بخوری.

 

مزایای خوشبوکننده هوا برقی چیست؟

دستگاه های خوشبو کننده علاوه بر معطر سازی هوا و از بین بردن بوی نامطبوع با هدف رایحه درمانی به همراه اسانس های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند. بنا بر این که چه اسانسی به کار می رود، میزان اسانسی که توسط تنفس جذب خواهد شد می تواند، تاثیرات آرامش بخشی به همراه داشته باشد. یکی دیگر از کاربردهای دستگاه های خوشبو کننده، کاهش باکتری ها و قارچ های موجود در اتاق و در نتیجه پیشگیری از بیماری ها است و همواره باید به یاد داشت که دستگاه های خوشبوکننده هوا برقی تنها زمانی سودمند خواهند بود که در آن ها از اسانس مناسب استفاه شود.

 

کارکرد انواع عطر افشان ها به چه شکل است؟

همان طور که گفته شد چهار نوع دستگاه خوشبو کننده وجود دارد : مافوق صوت، افشان ه­ای، گرمایی و تبخیری. در دستگاه های خوشبو کننده تبخیری کافی است چند قطره اسانس به فیلتر یا پد دستگاه خوشبو کننده اضافه گردد، سپس فن (دمنده) دستگاه خوشبو کننده در فیلتر هوا می دمد تا به تبخیر سریع تر کمک و رایحه در اتاق پراکنده شود. به همین ترتیب خوشبو کننده های گرمایی تنها به چند قطره اسانس در فیلتر یا روی پد نیاز دارد، تنها تفاوت موجود این است که این دستگاه به جای دمنده از گرما استفاده می کند.

دستگاه های خوشبوکننده هوا برقی موثرترین نوع تلقی می شود؛ این وسیله، لوله­ ای دارد که اسانس از طریق آن افزوده شده و سپس هوای پر فشار بر سطح اسانس و بالای محفظه می­ ورد و بلافاصله تاثیر مکندگی که اسانس را به بالای محفظه می کشاند وارد عمل می گردد. سپس هوا در بالای لوله ­به سطح اسانس دمیده و قطرات ریز اسانس در اتاق پخش می شوند.

خوشبو کننده های مافوق صوت نیز مرطوب کننده هوا هستند. با اضافه شدن اسانس به آب، ذرات اسانس روی سطح آب می­ ایستند. سپس صفحه دیسک مانندی در دستگاه شرع به لرزش می کند و موجب ایجاد تکانه هایی در آب می شود که در نهایت اسانس را به ذرات ریزتری تبدیل می کند. به این ترتیب، اسانس به مه ریزی مبدل می شود که همزمان با خوشبو سازی هوا، هوا را مرطوب نیز می کند.

مرطوب کننده چیست؟

این دستگاه ها در بین افرادی که در اقلیم های آب و هوایی خشک زندگی می کنند و یا افرادی که در هوای بسیار سرد هستند (هوای سرد به اندازه هوای گرم رطوبت را حفظ نمی کند) برای مصارف خانگی پر طرفدار است. دستگاه مرطوب کننده کمک می کند که اتاق سطح خاصی از رطوبت را داشته باشد. چهار نوع دستگاه مرطوب کننده وجوددارند که عبارتند از : مه گرم، تبخیری، محرک و مافوق صوت.

 

مزایای استفاده از این دستگاه ها چیست؟

دستگاه های مرطوب کننده برای افرادی که به خاطر خشکی هوا به وجود می آیند مفید هستند. به کمک دستگاه مرطوب کننده مشکلاتی از جمله خشکی پوست، خونریزی بینی، و خرو پف حل می شوند. بسیاری از افراد نیز با استفاده از دستگاه های بخو علائم بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، و گرفتگی سینوس را رفع می کنند و نتیجه اینکه اگر هوای خشک و سرد را دوست ندارید، دستگاه مرطوب کننده هوا یا بخور مناسب خواهد بود.