سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید استفاده از فرش شوی صنعتی در محیط کار

فرش یکی از رایج ترین وسایل منزل است که علاوه بر محل سکونت در مساجد ، هتل ها و محل های کار خاص دیده می شود. آنها به ایجاد جو خوش آمدگویی در خانه کمک می کنند و حتی می توانند طراحی داخلی را ارتقا دهند. با این حال ، آنها در میان مناطقی هستند که هنگام تمیز کردن کمتر به آنها توجه می شود. فرش ها به دلیل ساختار خود ، آلودگی و گرد و غبار بیشتری را نسبت به انواع دیگر مبلمان جمع می کنند. این سموم به الیاف فرش نفوذ می کنند و به سختی از بین می روند. این یک تمیز کننده فرش تجاری است که می تواند به شما کمک کند. دستگاه شستشوی فرش نه تنها فرش را تمیز می کند ، بلکه مزایای سلامتی زیادی نیز دارد.

فرش یکی از رایج ترین وسایل منزل است که علاوه بر محل سکونت در مساجد ، هتل ها و محل های کار خاص دیده می شود. آنها به ایجاد جو خوش آمدگویی در خانه کمک می کنند و حتی می توانند طراحی داخلی را ارتقا دهند. با این حال ، آنها در میان مناطقی هستند که هنگام تمیز کردن کمتر به آنها توجه می شود. فرش ها به دلیل ساختار خود ، آلودگی و گرد و غبار بیشتری را نسبت به انواع دیگر مبلمان جمع می کنند. این سموم به الیاف فرش نفوذ می کنند و به سختی از بین می روند. این یک تمیز کننده فرش تجاری است که می تواند به شما کمک کند. دستگاه شستشوی فرش نه تنها فرش را تمیز می کند ، بلکه مزایای سلامتی زیادی نیز دارد. این فرش شوی صنعتی که به سیستم مکش مجهز است ، امکان تمیز کردن فرش را در محیطی که در آن قرار گرفته امکان پذیر می کند در حالی که سرعت خشک شدن فرش را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مساجد ، اقامتگاه ها ، هتل ها ، هاستل ها و محل کار ممکن است از یک ماشین لباسشویی فرش و قالیچه بهره مند شوند.

آلودگی هوا در محل کار را برطرف کنید

شاید از خود بپرسید که نظافت فرش چگونه در تمیزتر شدن هوای مطب نقش دارد. فرش ها به دلیل ساختار و بافت خود در به دام انداختن آلاینده های هوا مانند گرد و غبار و ذرات ریز موجود در هوا مناسب هستند. این ذرات کوچک هنگام راه رفتن روی فرش در هوایی که تنفس می کنید پخش می شوند. اگر تهویه کافی در خانه یا محل کار خود نداشته باشید ، این ذرات می توانند تأثیر طولانی مدت بر کیفیت هوا و سلامت شما داشته باشند. ماشین شستشوی فرش صنعتی ، که تمیزکاری کامل و نخ فرش با کیفیت بالا را فراهم می کند ، به شما ، خانواده یا کارمندانتان اجازه می دهد هوای تمیزتری تنفس کنید.


زمین شوی برقی صنعتی چیست؟

دستگاه زمین شوی صنعتی از تجهیزات پر کاربرد نظافتی است که برای شستشوی سطوح کف در بسیاری از محیط های استفاده می شود. این دستگاه با باطری یا برق مستقیم شهری و در بعضی مدل ها با سوخت فسیلی کار می کند. زمین شوی برقی صنعتی یکی از انواع این دستگاه هاست که با اتصال کابل برق آن به پریز شروع به کار می نماید. در این مقاله قصد داریم تا نکات استفاده و نگهداری این کفشوی را شرح دهیم.

زمین شوی برقی صنعتی چیست؟

زمین شوی برقی صنعتی برای شستشو و خشک نمودن سطوح سخت طراحی شده و برای اینکار از برس، پد و تی مکش بهره می برد. برس های دستگاه با موتور برس به چرخ در می آیند و سامانه مکش به کمک موتور مکش کار می کند. این بخش های الکتریکی از جریان مستقیم برق انرژی خود را دریافت می نمایند. سیستم خشک کن به کمک تی و سامانه مکش جهت مکش آب کثیف بهره می برد. براق نمودن سطوح سخت بدون مکش و با استفاده از پد یا برس پولیش نیز بوسیله این دستگاه امکان پذیر است. پاشش آب یا محلول شستشو بر روی برس ها موجب جدا شدن آلودگی ها توسط برس ها می شود. مخازن آب تمیز و کثیف زمین شوی صنعتی برقی بصورت جداگانه طراحی شده تا آب آلوده در محیط پخش نشود. هدایت این دستگاه بصورت دستی است و کاربر برای جلوبردن آن باید پشت آن قرار گیرد. البته مدل هایی از کفشوی برقی با تجهیز به موتور جلوبرنده فرآیند جلو رفتن دستگاه را تسهیل می نمایند.

استفاده از زمین شوی برقی صنعتی چه مزایایی دارد؟

زمین شوی صنعتی با استفاده از جریان مستقیم برق کار می نماید. این ویژگی باعث می شود تا قدرت نظافتی دستگاه بالا باشد. این موضوع باعث می شود تا آلودگی ها با قدرت بالاتری از بین بروند. نداشتن باطری وزن این دستگاه را نیز کمتر نموده و سهولت کار با آن را به همراه دارد. سرعت شستشوی کف با استفاده از این دستگاه چند برابر سرعت ابزار های دستی است و از این جهت بکارگیری این دستگاه زمان بسیار کمتری را صرف می نماید. اتصال به برق شهری باعث می شود تا کاربر نگرانی بابت شارژ دستگاه نداشته باشد و همیشه از دستگاه بدون دغدغه استفاده کند.

زمین شوی برقی در چه محیط هایی کاربرد دارد؟

محل مناسب برای اتصال دستگاه زمین شوی برقی صنعتی به پریز برق مهم ترین نکته در استفاده از این دستگاه در محیط است. بنابراین در صورتی این دستگاه را تهیه کنید که محیط شما در هر بخش با توجه به طول کابل کفشوی، قابل استفاده و حرکت باشد. تردد بالای محیط نیز ممکن است با توجه به کابل داشتن آن در تردد مشکل ایجاد کند. شستشوی کف رستوران، بیمارستان، سالن های ورزشی و انبار ها از جمله محیط های استفاده از کفشوی برقی می باشد.


استفاده آسان از دستگاه اسکرابر دستی

اسکرابر اتوماتیک یک دستگاه نظافتی است که می تواند برای تمیز کردن سطوح کف به طور موثر، جایگزین سطل، تی و روش های سنتی شود. این دستگاه با افزایش سهولت نظافت در بسیاری از مراکز تجاری، صنعتی، مسکونی، هتل ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و… مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل طراحی در دو مدل می تواند نیاز های نظافتی این مراکز را رفع نماید. دستگاه اسکرابر دستی و خودرویی در مدل های باتری دار و کابلی در مدل های گسترده با حجم مخازن مختلفی، برس ها و پدهای مجزا و ابعاد متفاوت در دسترس می باشند. اما پس از خرید اسکرابر مناسب با محیط لازم است تا از نحوه استفاده دقیق از دستگاه و مراحل پیش و پس از نظافت با آن اطلاع حاصل نمود.

مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر دستی

دستگاه زمین شوی صنعتی یک وسیله ایده آل است که به دلیل برخورداری از ابعاد مناسب و مانورپذیری بالا به راحتی می تواند در مناطق باریک و کوچک، نظیر راه رو ها حرکت کرده و عملیات شستشو را انجام دهد. یکی از مزایای استفاده از زمین شوی دستی تنوع در منبع تغذیه آن است به گونه ای که در دو مدل کابلی و باتری دار طراحی شده و متناسب با بودجه، دسترسی یا عدم دسترسی به کابل برق در محیط مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر دستی می توان به هزینه پایین تر، نگهداری آسان، سبکی و مانورپذیری بالا، سادگی در کاربرد و… اشاره نمود. اگرچه در محیط های وسیع همواره استفاده از یک کفشوی خودروئی می تواند انتخاب منطقی تری باشد، اما آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است تناسب مدل دستگاه با وسعت محیط است.

چگونگی استفاده از کف شوی صنعتی

اگرچه استفاده از این دستگاه نظافتی بسیار ساده و کاربرپسندانه می باشد. اما به منظور بدست آوردن بیشترین کارایی و بهره بری لازم است تا برخی اقدامات در محیط و بر روی دستگاه انجام شود تا ضمن مراقبت و افزایش طول عمر دستگاه، عملیات نظافت و شستشو کف با سرعت بالا صورت پذیرد. این اقدامات به ترتیب عبارتند از:

مقدار مناسبی از ماده شوینده صنعتی را در مخزن مخلوط کنید. دستورالعمل های روی برچسب بطری را دقیقاً دنبال کنید. استفاده بیش از حد از محلول شوینده نه تنها کمکی به تمیزی سطح نکرده بلکه می تواند آسیب زننده نیز باشد. همچنین پیش از شروع فعالیت از سالم بودن تی مکش، شلنگ ها، برس و از خالی بودن مخزن آب کثیف و پر بودن مخزن آب تمیز اطمینان حاصل نمایید. برنامه های منظمی به منظور مراقبت از دستگاه اسکرابر دستی و خودرویی وجود دارد که با پیروی آنها می توان عمر مفید دستگاه را افزایش داد.

آماده سازی محیط پیش از شستشوی کف

هر مانعی را که ممکن است فرایند شستشو را مختل نماید از مسیر بردارید. داشتن یک ناحیه کاملاً باز ایده خوبی است زیرا به دستگاه اسکرابر دستی و یا سرنشین دار کمک می کند تا به آسانی حرکت کند. قبل از شروع به شستشو، توجه کنید که در صورت استفاده از برس دیسکی بر روی دستگاه، لازم است تا محیط پیش جاروب شده و از آلودگی های ریز و درشت پاکسازی شود. این درحالی است که در صورت استفاده از برس غلطکی در زمین شوی صنعتی دیگر نیازی به پیش جاروب نخواهد بود. بهتر است شستشو را از یک سمت آغاز کرده و به تدریج پیش ببرید.

شناسایی نوع آلودگی، جنس سطح و نوع ماده شوینده مورد استفاده بسیار مهم است. انواع مختلف پد و برس از نوع استاندارد مناسب برای بیشتر سطوح، مدل های سخت برای انجام شستشوی عمیق تر و مناسب برای سطوح زبر تا مدل های نرم مناسب برای لایه برداری ساده از سطوح حساس قابل استفاه است. همچنین به منظور جلوگیری از آسیب به دستگاه در صورت استفاده از ماده شوینده، از مواد سازگار با دستگاه استفاده نمایید. تولید کف بیش از اندازه توسط برخی مواد شوینده می تواند به دستگاه آسیب زند.


انواع باتری و نکات نگهداری صحیح باتری اسکرابر

اسکرابر صنعتی پرکاربرد ترین دستگاه نظافتی است که از نظر تامین انرژی به دو نوع کابلی و باتری دار تقسیم میشود. اسکرابر هایی که از باتری به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند، دارای قدرت مانور بالایی هستند اما این اسکرابر ها نیاز به بازبینی و نگهداری بیشتری نسبت به مدل های دیگر اسکرابر دارند. از انواع باتری برای اسکرابر دستی می توان به: کف شور اسیدی، سلید اسید اسکرابر، ژل اسکرابر اشاره کرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند، که بصورت مختصر در زیر آورده شده است.

ژل اسکرابر

در بین صفحات این نوع از ماده ژل استفاده می شود که منجر به کاهش هزینه ‌های نگهداری آن می شود. همانند سیلد اسید، به مراقب و نگهداری زیادی نیازی ندارد و با این حال از طول عمر بسیار طولانی‌ تری نسبت به بقیه مدل‌ ها برخوردار است.

 

اسیدی سربی

باتری ‌های اسیدی سربی 12 ولتی هستند و عملکردی مطمئن و سازگاری بالایی دارند. تنها لزوم این مدل، بررسی منظم میزان اسید باتری است. قیمت تمام شده این مدل نسبت به مدل‌ های دیگر پایین تر است.

 

سیلد اسید

در این مدل باتری چک کردن آب مقطر باتری حذف شده است، به همین دلیل خطر تماس دست کاربر با اسید، وجود ندارد. قیمت تمام شده این مدل نسبت به مدل ‌های دیگر بالاتر است.

طول عمر و نحوه نگهداری باتری

بیشتر کفشوی صنعتی می توانند بین 2 الی 4 ساعت مورد استفاده قرار بگیرند. عواملی مانند مقدار فشار و نوع سطح بر این زمان تاثیر می گذارند. سطوح سخت، انرژی بیشتری نسبت به سطوح نرم مصرف می کنند. برای بیشتر شدن طول عمر باتری، آنها را با شارژ کمتر از 50 درصد به شارژ متصل کنید.

اگر از باتری اسیدی استفاده میکنید، باید یک برنامه نظم و ثابت برای شارژ دستگاه داشته باشید تا طول عمر دستگاه شما کاهش پیدا نکند. پیش از هرگونه استفاده دستگاه باید به طور کامل شارژ شود. اغلب کاربران قبل از استفاده، چرخه شارژ را به طور کامل انجام نمی دهند. و موجب به سولفات شدن صفحات سربی باتری می شوند که به طور چشم گیری طول عمر محصول را کاهش می دهد.

در مدل های ژل و سلید اسید شارژ دقیقه ‌‌ای منجر به کاهش طول عمر محصول می شود.

مدت زمان نیاز برای شارژ با توجه به مدت زمان استفاده آن محاسبه می شود برای مثال اگر دو ساعت از کف شور استفاده کرده‌‌ اید، مدت زمان لازم برای شارژ 2 برابر زمان استفاده یعنی چهار ساعت است.

باتری اسکرابر ها طول عمری دارند و بعد از اتمام آن از بین میروند و بایستی تعویض شوند. عمر باتری به کیفیت ساخت، نحو شارژ و استفاده، چک کردن دوره ای و مراقبت از آن بستگی دارد.

طول عمر هر باتری مشخص است، رعایت اصول نگهداری صحیح باعث افزایش چشمگیر طول عمر محصول می شود. دمای محیطی برای نگهداری از اسکرابر الی 30 درجه می باشد و دو ماه یکبار حتما باید باتری به طور کامل شارژ شود.

بیش از پانزده دقیقه استفاده از اسکرابر در یک روز مستلزم شارژ کردن دستگاه است، این عمل عمر دستگاه را افزایش می دهد.


دستگاه سوییپر شهری چیست؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که تنها هدف از نظافت خیابان ها و جاده ها، پاکسازی آن ها از خاک، برگ و دیگر زباله ها است، هر چند حذف زباله ها از لحاظ زیبایی و پاکی اهمیت بسیار زیادی دارد اما اهداف فراتری در این زمینه وجود دارد. با تغییرات زیر ساخت های شهری و افزایش تعداد خیابان ها و جاده های مملو از وسایل نقلیه سرعت و حجم تولید آلودگی نیز افزایش یافته و استفاده از روش های دستی و سنتی برای نظافت چنین فضاهایی دیگر پاسخگوی نیازهای نظافتی نبوده و نیروهای خدماتی را با مشکلات و چالش های زیادی رو به رو می کند. به منظور مقابله با آلاینده های شهری در سطح خیابان ها، جاده ها و دیگر معابر بهره مندی از دستگاه سوییپر شهری می تواند مزایا و اثرات بسیار زیادی داشته باشد.

دستگاه سوییپر شهری چیست؟

دستگاه سوییپر یا جاروب شهری یک ماشین مکانیزه برای جمع آوری گرد و خاک، زباله و پسماند از سطح زمین در محوطه های وسیع است. این دستگاه برای فضاهایی که حجم انبوهی از آلاینده ها وجود دارد و یا دلایل مختلف باید فرآیند نظافت انجام پذیرد، بهترین ابزار به شمار می آید. سطوح آسفالت شده، بتنی، سنگ فرش و … با استفاده از این دستگاه نظافت صنعتی قابل نظافت هستند. خیابان ها و جاده ها، شهرک های صنعتی، محوطه کارخانه ها و انبارها، بنادر، فرودگاه ها و … به وسیله دستگاه سوییپر صنعتی نظافت و خاکروبی می شوند.

جاروب شهری با هدایت خودرویی

با توجه به گستردگی وسعت خیابان ها و محوطه های صنعتی و تجاری، دستگاه های سوییپر شهری به صورت خودرویی طراحی و تولید گردیده اند به شکلی که اپراتور همانند یک خودرو هدایت جاروب مکانیزه را بر عهده می گیرد. در این ماشین آلات صندلی های ارگونومیک با کارایی بالا تعبیه شده تا کاربر بدون هیچ گونه احساس خستگی و فرسودگی به هدایت و کنترل دستگاه بپردازد و با تسلط کامل نسبت به محیط اطراف تمامی فضا نظافت گردد.

 

مزایای جاروب معابر با دستگاه سوییپر شهری

به طور کلی مزیت های نظافت سطح خیابان ها، جاده ها، بزرگراه ها، کوچه ها و … با استفاده از دستگاه سوییپر شهری به سه دسته تقسیم بندی می شود که به نفع عموم جامعه است :

 

بهداشت و سلامت

سلامت کلی و عمومی یک جامعه از جنبه های گوناگون اهمیت بسیاری زیادی دارد و در کنار سلامت هوا، آب و مواد غذایی تمیزی سطح شهر ضروری می باشد. یکی از مهم ترین راهکارها برای کمک به بهبود سلامت جمعی یک جامعه حذف آلاینده ها و مواد زیان آور و خطرناک از خیابان ها و معابر است که می تواند شامل فلزات سنگین، مواد آلی، مواد شیمیایی، برگ درختان، فضولات حیوانات و سایر مواد باشد. با به کارگیری دستگاه های سوییپر شهری بخش قابل توجهی از این آلاینده ها از محیط حذف شده و از ورود فلزات سنگین و آلاینده های مضر به منابع آب، باغچه ها و هوا جلوگیری خواهد شد و علاوه بر آن نیروهای خدماتی دیگر به طور مستقیم با آلودگی تماس ندارند.

ایمنی

ایمنی دارای بالاترین ارزش در هر جامعه ای می باشد و در همواره در همه شرایط و زمینه ها باید ایمنی افراد مشغول به کار حفظ گردد. دستگاه سوییپر شهری نیز ایمنی شهرها و محله ها را بهبود می بخشد و سازمان های شهرداری در هر منطقه ایمنی باید ایمنی ساکنین، رانندگان و پرسنل خود را در اولویت قرار دهند. زباله ها و آلاینده های پراکنده شده در خیابان ها و جاده با کاهش میدان دید رانندگان و ایجاد دست اندازهای شدید، میزان تصادفات وسایل نقلیه را افزایش می دهد. زباله ها نه تنها برای وسایل نقلیه خطرناک بوده بلکه می تواند سبب لغزندگی عابران پیاده و بر هم خوردن تعادل دوچرخه و موتورسیکلت شود و این در حالی است که نظافت منظم و پیوسته با دستگاه سوییپر شهری به کاهش حوادث و صدمات کمک می نماید.