سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی برای افزایش طول عمر اسانس

با توجه به قیمت بالای اسانس های موجود در بازار و نبود دستورالعملی مبنی بر نحوه نگهداری رایحه خوشبوکننده، این مساله به یکی از دغدغه های اصلی خریداران آن تبدیل شده است.
یکی از روش ها برای افزایش طول عمر اسانس، استفاده از دستگاه خوشبوکننده هوا مجهز به فناوری اتمیزیشن است که در ادامه به آن میپردازیم. سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که طول عمر اسانس ها چقدر است؟ به صورت دقیق عددی را نمی توان بیان کرد، با این حال طول عمر نسبی اسانس بطور تقریبی سه تا پنج سال است که بسته به نحوه نگهداری آن متغیر است. اسانس های خوشبوکننده همانند عطر ها در طی زمان رقیق شده و رنگشان را از دست می دهند، این دو علت باعث از بین رفتن بوی خوشبو آن ها می شود.

نمی توان از غیرقابل استفاده شدن اسانس برای همیشه جلوگیری کرد اما امکان افزایش طول عمر رایحه وجود دارد. بهترین روش برای نگهداری از اسانس به منظور افزایش طول عمر و رایحه خوشبو کننده آن، قرار دادن اسانس در فضا هایی کاملا تاریک، خنک و خشک است که در این صورت آن را از مهم ترین عاملان نابودی اسانس یعنی رطوبت، گرما و نور مصون نگه می دارید.

بستن درب در زمان بلا استفاده بودن اسانس خوشبوکننده

به محض باز شدن برای اولین بار و در معرض اکسیژن قرار گرفتن رایحه، رقیق شدن و اکسید شدن رایحه شروع می شود. این اکسیداسیون بر قدرت پخش و بوی خوشبوکننده، تاثیر منفی می گذارد. این تماس هرچه بیشتر باشد تخریب اکسیژن مخرب تر است، لذا حتما از بسته بودن درب بطری اطمینان حاصل کنید.

تاریکی در امان نگهدارنده رایحه

 

اگر بطری رایحه خوشبو کننده در معرض تابش خورشید قرار داشته باشد، این تابش نور باعث تغییر ساختار مولکولی رایحه شده و در طولانی مدت باعث آزاد شدن ترکیبات شیمیایی بطری می شود. بطری شیشه ای چون همانند بطری پلاستیکی قابلیت حل شدگی ندارد و در آن هوا به سادگی جریان پیدا نمی کند، محفظه بهتری نسبت به پلاستیک است. تمامی اسانس های خوشبوکننده آرورایحه 100 میلی لیتری و از نوع شیشه ای هستند.
مکان هایی از قبیل کشو، کابینت، یخچال، انبارهای دارای تصفیه هوا و… که به دور از نور خورشید قرار دارند، محیط های مناسبی برای مصون ماندن از نور خورشید هستند.