سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزیت استفاده از گن بعد از زایمان

اضافه وزن در دوران بارداری طبیعی است، اما به یاد داشته باشید که پوشیدن گن بعد از زایمان برای همه زنان ضروری نیست. اگر شکم بزرگی دارید یا عضلات شکم شما شل شده است، میتوانید از گن استفاده کنید.

پوشیدن گن در دروان بارداری مضر است و موحب آسیب به جنین خواهد د. این کار را بدون مشورت با پزشک انجام ندهید.

ورزش کردن و قوی کردن بدن، شیر دادن به نوزاد و پیاده روی مرتب میتواند به کاهش وزن ناشی از بارداری کمک کند. مجموع این کارها به کاهش اندازه دور شکم شما کمک میکند اما هنوز مقداری چربی باقی میماند که باید در آب کردن آن صبور باشید.

تا شش هفته پیش از زایمان ورزش و استفاده از شکم بند ممنوع است. مطمئن باشید که شیردهی از وزن شما کم میکند و به زودی به وزن قبل از باردای باز خواهید گشت. خرید گن بعد از زایمان جراحی زیبایی یکی از بهترین تصمیم های خانم ها بعد انجام عمل جراحی یا بدنیا آمدن نوزادشان می باشد.

اگر تمایل به تناسب اندام و کاهش وزن دارید بهتر است مصرف کربوهیدارت، سبزیجات و میوه به همراه تحرک کافی را فراموش نکنید.

اغلب زنان بعد از زایمان به فکر کاهش وزن هستند و دوست دارند سریعتر لاغز شوند. توجه به این نکته لازم است که در زمان زایمان به طور طبیعی محتویات رحم خارج میشوند. همچنین بر اثر خونریزی حدود 5 تا 6 کیلوگرم وزن خود را از دست خواهید داد در طول شش هفته پس از زایمان شما به وزن مناسب خود میرسید.

اما هنوز برای شروع رژیم غذایی زود است. زیرا بدن شما به انرژی نیاز دارد و باید به کودکتان شیر بدهید. شیردهی به کاهش وزن شما کمک میکند و نیازی نیست به این زودی رژیم را شروع کنید. اگر میخواهید تا در مورد گن بعد از زایمان اطلاعات بیشتری داشته باشید میتوانید مقاله : گن بعد زایمان چیست را مطالعه فرمایید.

اگر بعد از زایمان شکم شما دچار افتادگی و شل شدگی شد، ورزش و رژیم غذایی میتواند به تناسب اندام کمک کند. در غیر این صورت ممکن است به فکر جراحی بیافتید. عمل جراحی پلاستیک باتوجه به اینکه تازه زایمان کرده اید توصیه نمیشود و میتواند برای شما خطرناک باشد.

بهتر است تا یکسال صبر کنید. وزن ما باید ثابت شود و دوران شیردهی را پشت سر بگذارید تا بتوانید سراغ جراحی زیبایی بروید.

ورزش برای شما بسیار مفید و الزامی است و به بهبود حرکت ماهیچه های شکم کمک میکند. برای جمع شدن پوست شکم میتوانید از کرم های آبرسان یا مرطوب کننده استفاده نمائید.

یکی از کارهایی که از دیرباز در میان زنان رایج بوده است، بستن شکم پس از زایمان است. این کار به جمع شدن شکم کمک میکند. پس میتوانید شکمتان را با پارچه محکم ببندید و یا از گن مخصوص پس از زایمان استفاده کنید. گن ها و شکم بندهای مورد استفاده شما نباید خیلی تنگ باشند. زیرا مانع از خونرسانی و استراحت عضلات خواهند شد.

نکته اصلی در مورد استفاده از گن ها این است که در صورت تنگ بودن میتواند مضر باشد و موجب چسبندگی و تنبلی ماهیچه ها گردد. با گذشت چهل روز از زایمان میتوانید دراز و نشست را شروع کنید تا زودتر به اندام دلخواهتان برسید.

در زمان خواب از گن استفاده نکنید. همچنین در صورت درد و ناراحتی باید آنرا در بیاورید. باید از سایز مناسب گن ها استفاده کنید و حتما به لایه داخلی آن توجه کنید تا از کتان باشد. در این صورت بر اثر تماس مستقیم با پوست ایجاد حساسیت نخواهد کرد. 

منابع : 

https://www.healthline.com

https://nini9.com