سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هرم بویایی چیست و نت ها با یگدیگر چه تفاوتی دارند؟

هرم بویایی یک مفهوم است که برای تجسم دوره زندگی اسانس خوشبوکننده استفاده میشود. نت ‌های مختلف بر اساس  فراریتشان طبقه بندی می‌شوند تا یک تمایز مشخص بین هر مرحله ایجاد شود. 3 نوع نت پایه قلب و سر داریم که مقاله درک تجربه اسانس خوشبوکننده با هرم بویایی سایت آرورایحه به طور کامل به آن پرداخته شده است.

آیا توجه کرده‌‌اید که بوی رایحه در طول روز یکسان نیست؟ به این دلیل است که هر نت بوی مخصوص به خود را دارد. این امر به دلیل نحوه خشک شدن و بخار شدن رایحه روی سطح ایجاد می‌شود. ترکیبات رایحه در سرعت ‌های مختلفی تبخیر می‌شوند و سرعت تبخیر برابری ندارند. اولین نت ‌هایی که می‌توانید بو کنید، بی‌ثبات ترین ‌هستند زیرا به سرعت محو می‌شوند. وقتی آنها از بین رفتند، نت دیگری تراوش منتشر شده و جایگزین نت قبلی می شود. این روند همچنان ادامه می‌یابد و نت ‌ها پخش می‌شوند تا زمانی که به آخرین لایه از نت ‌ها برسد که سرسختانه ساعت ‌ها طول می‌کشد تا از بین بروند. چرخه زندگی به سادگی مفهومی است برای  اسانس که در طول زندگی خود «طی» می‌کند. این توالی نت ‌ها است تا زمانی که عطر کاملاً غیرقابل استفاده شود. رایحه ‌های دیگر می‌توانند کاملاً پیچیده باشند زیرا نت‌ های آنها با هم تداخل پیدا می‌کنند تا سازگاری ‌های مختلف ایجاد شود.

بوی نخست

اولین نت‌ هایی هستند که پس از استفاده از عطر به مشام می‌رسند. آنها از فرارترین ترکیبات تشکیل شده‌‌اند و به سرعت سریع تبخیر می‌شوند.

این نت ‌ها دارای طول عمر کوتاه ولی رایحه قوی و تیزی هستند.

از آن جایی که اولین نت بو هستند، بوی کلی رایحه خوشبوکننده را به استفاده کننده معرفی می کنند.

قلب تپنده رایحه

همانطور که نت‌ های سر کمرنگ می‌شوند، نت‌ های قلب شروع به ظهور می کنند. این نت‌ ها همانند نوت ‌های سر، گذرا هستند. آنها معمولاً برای پنهان کردن رایحه نت ‌های پایه طراحی می‌شوند که ظهور کردن آنها مدتی طول می‌کشد و در ابتدا بوی ناخوشایندی دارند.

خوشبو ماندگار

نت ‌های پایه، پایه  اسانس و هرم بویایی هستند. آنها رایحه ‌هایی با ماندگاری طولانی هستند و با نت های قلب سازگاری دارند. نت‌ های پایه همان ماندگاری رایحه هستند و معمولاً می‌توانند ساعت‌‌‌ ها ادامه داشته باشند.