سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکار هایی برای نگهداری بهتر سرور hp

سرورها برای داشتن عملکردی موثر و بهینه؛ نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم لیستی از نکات مربوط به نگهداری سرور که باید انجام شوند را تهیه و به شما ارائه دهیم. بخاطر داشته باشید این نکات به عنوان راهنمایی برای کمک به شما در تهیه یک چک لیست و برنامه در جهت نگهداری از سرورهایتان تهیه شده‌اند. در فروشگاه سرورگیک شما میتوانید انواع سرور های مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید برای خرید سرور به سایت سرورگیک مراجعه کنید.

اطمینان از صحت عملکرد بکاپ

اولین قدم جهت نگهداری سرور اطمینان از عملکرد سرویس بکاپ است. برای این کار می‌توانید از بکاپ آزمایشی استفاده کنید. همچنین بررسی کنید که داده‌ها در مکان صحیح ذخیره می‌شوند. ذخیره‌سازی داده‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته و در نگهداری از سرور اولویت بسیار زیادی دارد.

امنیت سیستم را بررسی کنید

پیشنهاد می شود امنیت سرور خود را به صورت دوره ای تحت بررسی قرار دهید. ابزارهای متختفی برای این کار وجود دارند، این ابزار ها همانند بررسی دوره ای پزشک می باشند و تمام موارد امنیتی سرور را اسکن کرده و ارزیابی می کنند. انجام این نوع بررسی ها حداقل 4 بار در سال الزامی می باشند.

به روز رسانی سیستم عامل

به‌روزرسانی سیستم‌عامل سرور هم ازجمله نکات دیگری است که باید موردتوجه ویژه قرارگرفته شود. سیستم‌عامل‌ سرور ممکن است ویندوز یا لینوکس باشد. در هر دو حالت به‌روزرسانی باید در برنامه‌ی کاری قرار گیرد. البته اگر سیستم‌عامل سرور را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید، ممکن است برخی از تنظیمات امنیتی را فراموش کنید. این امر باعث خواهد شد توجه هکرها به سمت سرور شما جلب شود. بنابراین در به‌روزرسانی سیستم‌عامل سرور خود باید خیلی دقت کنید. بهتر است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید تا هفته‌ای یک‌مرتبه یا حداقل ماهی یک‌مرتبه سیستم‌عامل ورژن‌های جدید را چک کند.

کنترل پنل خود را بروز رسانی کنید

اگر شما از یک کنترل پنل میزبانی یا سرور استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که همیشه بروز رسانی شده باشد. بعضا ممکن است این بروز رسانی تنها شامل خود کنترل پنل نباشد بلکه شامل نرم افزاری که کنترل می کند هم بشود. به عنوان مثال در کنترل پنل WSP شما می بایست نسخه ی PHP را دستی بروز رسانی کنید تا مشکلات شناسایی شده برطرف شوند. تنها بروز رسانی کنترل پنل برای رفع مشکلاتی که بر اثر نرم افزار های ثانویه مانند وب سرور رخ می دهند کافی نیست.